Kjøpsbetingelser

Disse vilkår gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge. Oppdatert 1.1.2019.

Vi garanterer deg:

• Betaling med kort eller faktura
• Ingen bindingstid
• 14 dagers angrerett
• Levering innen 7-8 dager

Parter
Selger er:

NutraQ Norway AS
Postboks 3034 Elisenberg 
0207 Oslo

Org 993 905 607

Telefonnummer: 98 70 14 17

E-post kundeservice@maxulin.no

Foretaksnummer 993 905 607, og blir i det følgende benevnt ”NutraQ”, ”vi” eller ”oss”.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen uavhengig av salgskanal, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din”, ”ditt” eller ”kunden”. Personen må være fylt 18 år for å bli kunde av NutraQ Norway AS.

Abonnement

NutraQ Norway AS selger produktene på løpende abonnementsbasis i henhold til valgt leveringsfrekvens uten kjøpsforpliktelse eller bindingstid.

Abonnementet kan sies opp fortløpende. Unntaket er når produkter allerede er sendt fra oss, normalt 10 dager før du skal motta neste levering. Du forplikter deg derfor til å motta og betale for denne leveringen.

Endringer av produkter, leveringsform og leveringsfrekvens kan forekomme. Varsel om endringer sendes i god tid før endringene trer i kraft. Mindre endringer, eksempelvis endret emballasje, vil ikke bli varslet.

Ekstra kjøpstrygghet

Du kan når som helst ta kontakt med kundeservice for å pause, endre eller avslutte ditt abonnement.

Leveranse

Vi sender våre forsendelser med Posten. Din bestilling kommer hjem i din postkasse ca. 7-14 dager etter at vi har mottatt bestillingen. Deretter mottar du nye forsendelser i tråd med avtalt leveringsfrekvens. Vi utsteder en skriftlig faktura som fungerer som ordrebekreftelse, og som vedlegges alle forsendelser. For bestilling gjennom enkelte kanaler kan ordrebekreftelsen også bli sendt per e-post og/eller SMS. Ved spesielle tilbud, større eller flere bestillinger kan det forekomme at bestillingen må hentes på postkontoret grunnet størrelse og vekt.

Betaling

Du behøver ikke å betale på forskudd. Fakturaen sendes sammen med din forsendelse, og du har normalt 16 dagers betalingsfrist, så fremt ikke annet er avtalt. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter og gebyrer. Om ikke annet fremgår på fakturaen, er faktura- og betalingsoppfølgning overdratt til Alektum Inkasso. Vi har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Priser

Våre priser er i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Varsel om prisendringer vil bli informert i god tid før endringene trer i kraft. Introduksjonstilbudene gjelder kun nye kunder.

Porto- og ekspedisjonsgebyr

Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg på hver forsendelse i henhold til gjeldende satser så fremt ikke annet er avtalt. Uavhentede bestillinger på postkontoret kan ha en returkostnad tilsvarende Postens gjeldende satser.

Angre – og returrett

Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din første forsendelse. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon må du dekke dette verditapet. Ved bruk av angreretten må du dekke kostnaden ved å sende varen i retur. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet som fulgte med på førstegangsbestillingen.

De påfølgende varer i abonnementsavtalen er identisk med den første varen. Det er således ikke angre- og returrett på de varer du mottar etter den første pakken. Om du ikke ønsker flere forsendelser må du avbestille innen angitt frist på siste faktura (se dato for endringsfrist på forsiden av fakturaen). Er frist for endring overskredet, betyr det at neste pakke i ditt abonnement allerede er sendt fra oss, og endringen vil da tre i kraft ved neste forsendelse. Forsendelser som returneres til NutraQ Norway AS via postoppkrav vil ikke bli hentet.

Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten fremgår av angrerettskjemaet som vedlegges ordrebekreftelsen eller via denne lenken til pdf-fil av angrerettskjemaet som sendes per e-post.

Returadresse:

NutraQ Norway AS
Postboks 3043 Elisenberg
0207 Oslo

Ved spørsmål kontakt oss på telefonnummer: 98 70 14 17 eller email: kundeservice@maxulin.no.

Reklamasjon

Dersom den leverte varen har mangler, kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller heving av avtalen.
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger en melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget. Reklamasjonsretten er begrenset til reklamasjoner innen varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen, og senest 2 år etter at du mottok varen. Ved for sen reklamasjon taper du retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Reklamasjonsretten gjelder i tillegg til angreretten. Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. Du når kundeservice på telefon 98 70 14 17 hverdager kl. 08.30-16.30 eller på e-post: kundeservice@maxulin.no

Kundeservice

Du når kundeservice på telefon 98 70 14 17 hverdager kl. 08.30-16.30. Du kan også benytte deg av vårt kontaktskjema eller sende en e-post til kundeservice@maxulin.no. Vår kundeservice har lang erfaring med våre produkter og kan derfor lett svare deg på dine spørsmål. Kundeservice kan også hjelpe deg med å skreddersy en forsendelse som passer for nettopp deg.
For informasjon om våre klage- og erstatningsordninger i forbindelse med reklamasjon og/eller angre- og returrett kontakt Kundeservice.

Lovvalg og verneting

Avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler. Rett verneting er Oslo tingrett.

Forbehold og ansvarsbegrensninger

NutraQ Norway AS tar forbehold om driftsstans eller uriktige priser, forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, herunder tekniske problemer, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelastning og sabotasje. NutraQ Norway AStar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer samt leveringsproblemer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.

Endring av vilkårene

Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Avtalen mellom partene innebærer i så fall at du aksepterer oppdaterte avtalevilkår. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkår sammen med første ordinære forsendelse.

Tilleggsvilkår for e-handel

Dersom varen(e) er bestilt gjennom internett gjelder følgende tilleggsvilkår utover øvrige avtalevilkår.

Det blir i kjøpsøyeblikket informert om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kan vi ikke levere innen avtalt tid, blir du uten opphold informert om årsaken til forsinkelsen og får oppgitt ny leveringstid. Du har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra NutraQ Norway AS.

Klager

Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Hvis vi mislykkes i å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukertilsynet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo, eller gå inn på forbrukerradet.no og bruk deres elektroniske klageskjema. Du kan også bruke EU-kommisjon- ens online klageportal selv om denne fortrinnsvis vil være relevant dersom du er en forbruker bosatt utenfor Norge. Du finner klageportalen på https://webgate.ec.europa.eu/odr.